Friday, June 15, 2012

KITA BANGGA ANAK JJ, RAJA NONG CHIK KAYA

 Riuh rendah anak JJ (Jamaluddin Jarjis) dan anak Raja Nong Chik dapat projek kerajaan.
Katanya anak JJ baru berumur 25 tahun dah dapat projek RM128 juta dengan Kementerian Pengangkutan.
Pada umur 25 tahun, anak2 kita duk merana nak belajar lagi, tapi anak JJ, Ikhwan Jamaluddin, dah jadi jutawan. Syukur ada anak Melayu yang pandai macam anak JJ dah kaya pada usia muda.
Tu lah sebab kita kena pertahan betul2 ketuanan Melayu ni. Jangan sampai kuasa kita jatuh ke tangan Cina. Kalau hilang ketuanan Melayu, susahlah kita nak bagi anak Melayu jadi jutawan masa muda. 
Anak Raja Nong Chik pula, darjah satu dah buka company. Jauh beza dengan anak2 kita. Anak kita masa darjah satu, rambut pun kita kena sikatkan. Tapi anak Raja Nong Chik lain. Umur 7 tahun pun dah pandai buat bisnes.
Cecah umur 20, dah dapat RM30 juta punya projek. Jangan kita samakan anak2 zaman 70an dengan anak2 kurun ke 21 ni. Anak2 zaman Facebook, zaman Twitter dah pandai buat bisnes. Anak Raja Nong Chik contoh terbaik.
Kita tak terkejut kalau anugerah CEO terbaik tahun 2012 ni di bagi samada pada anak JJ, Raja Nong Chik dan Shahrizat Jalil.
Harap2 penganjur jemput bapa mereka untuk turut hadir kerana anak2 mereka berjaya kerana dididik oleh bapa mereka.

Kita semua janganlah ada hasad dengki bila tengok anak JJ, Raja Nong Chik dan Shahrizat jadi jutawan masa muda.
Memang mereka layak. Mereka dilahirkan dalam keluarga bijak pandai. Bukan dungu macam kita. Raja Nong Chik, JJ adalah Melayu bijak pandai. Kalau tak pandai, tak kan jadi Menteri.

Anak kita terkial2 bukan salah dia. Salah kita. Sebab kita ni dunggu. Keluarga dungu. Kalau pandai, dah lama jadi Menteri.

Ramai2 lagi anak2 muda pandai di Msia ni. Boleh buat list. Naziffudin anak PM. Mukhriz, Mokhzani, Mirzan anak Mahathir. Anak Nazri Aziz dan banyak lagi.

Kita kena pastikan ketuanan Melayu terpelihara. Msia ni Tanah Melayu. Pastikan kuasa ditangan kita orang Melayu. sebab ketuanan Melayulah anak2 muda mcm anak JJ, Raja Nong Chik dan Shahrizat, anak Najib, anak Mahathir dengan mudah boleh kaya.

Jadi jagalah tanahair kita jangan jatuh ketangan orang lain.  

1 comment:

Anonymous said...

Pande le kor cakap