Friday, February 5, 2010

PM ARAHKAN DATO' SERI ZAHID SEMBUNYI NEGARA MANA YANG CURI RAHSIA PERTAHANAN NEGARA

Macam tak percaya. YAB Perdana Menteri Dato' Sri Najib Tun Abdul Razak mengarahkan Menteri Pertahanan Dato' Seri Ahmad Zahid Hamidi menyembunyikan kedutaan mana yang telah mengupah anggota tentera untuk membocorkan rahsia pertahanan negara.

Benarkan Dato' Sri Najib sanggup mengarahkan Dato' Seri Ahmad Zahid supaya jangan dedah negara mana yang mencuri rahsia pertahanan negara?
"Demi menjaga hubungan diplomatik dengan negara berkenaan, Perdana Menteri meminta supaya tidak didedahkan kedutaan yang terbabit dalam kes ini. Perdana Menteri berharap supaya Kementerian Pertahanan memberitahu melalui kaedah diplomatik dalaman kepada pihak berkenaan agar perkara ini dapat dijelaskan dengan baik tanpa mendedahkan identiti negara terbabit." (Kenyataan Dato' Seri Ahmad Zahid Hamidi)

Dan tidak mungkin pula Dato' Seri Ahmad Zahid bercakap tidak benar. Hari ini Dato' Seri Ahmad Zahid membuat kenyataan beliau telah bertemu Perdana Menteri untuk memberi taklimat mengenai tindakan orang dalam Kementerian Pertahanan menjual rahsia pertahanan negara kepada kedutaan asing.

Apa yang dilakukan oleh orang dalam Kementerian Pertahanan cukup berat dan serius. Ianya satu tindakan menderhaka kepada negara dan kalau di zaman dahulu sudah pasti hukumnya dipancung kepalanya.

Betapa beratnya hukuman menderhaka kepada negara. Tetapi lain betul reaksi Dato' Sri Najib.

Tidak munasabah untuk beliau mengarahkan Dato' Seri Ahmad Zahid menyembunyikan perkara ini dan selesaikan secara senyap-senyap. Ada udang sebalik batu ke?

Sepatutnya penderhaka itu dihukum secepat mungkin dan dipamirkan di khalayak ramai. Kalau di Amerika. Iran atau negara-negara Eropah, dah lama diplomat negara tersebut dihalau keluar dari Malaysia.

Tetapi YAB PM kata jangan dedahkan. Selesai cara diplomatik. Pelik betul tindakan Dato' Sri Najib ini.

No comments: